powered by Agones.gr - opap

Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη μήπως γίνει καταγγελία-Έκθεση


http://www.novinite.com

Το έργο για την κατασκευή του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούποληαγωγού πετρελαίου αναμένεται να καταργηθεί λόγω της Βουλγαρίας μέτοχοι δεν έχουν πραγματοποιήσει τις υποχρεώσεις τους οικονομικά.

Η δήλωση έγινε την Τετάρτη από Plamen Rusev , πρώην διευθυντής της βουλγαρικής υποκατάστημα της εταιρίας του έργου, Trans-Balkan Pipeline , την από κοινού βουλγαρο-ελληνική-ρωσική κοινοπραξία που θα κατασκευάσει και να διαχειρίζεται τον αγωγό, η Βουλγαρική Εθνική Ραδιοφωνία αναφερθεί.

"Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι το έργο πρόκειται να σταματήσει και αυτό είναι ένα καλό αποτέλεσμα προς το παρόν λόγω της Βουλγαρίας αδυναμία της να πληρώσει τις υποχρεώσεις της έχει δημιουργήσει εντάσεις μεταξύ των μετόχων, ως αποτέλεσμα,Ελλάδα σταμάτησε να πληρώνει τις υποχρεώσεις της πάρα πολύ. Δεν μπορείς να έχεις μόνο μία πλευρά πληρωμών. Πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία », είπε ο Rusev.

Πρόσθεσε ότι η τελική απόφαση για το μέλλον του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολης θα γίνει σε μια συνάντηση όλων των μετόχων στη Ρώμη στις 17 Φεβρουαρίου.

Σύμφωνα με Rusev, οι άμεσες ζημίες για τη Βουλγαρία αυτή τη στιγμή είναι περίπου 15-20 εκατ. λέβα, καθώς οι υποχρεώσεις της βουλγαρικής μέτοχοι είναι οι. Τα χρήματα θα έπρεπε να καταβληθεί από το βουλγαρικό υπουργείο Οικονομικών, δεδομένου ότι έχει λάβει την ευθύνη για το έργο.

Οι έμμεσες ζημίες δεν μπορούν να υπολογιστούν, σύμφωνα με τον πρώην διευθυντής της Trans-Balkan Pipeline . Είπε ότι οι άλλες χώρες μπορεί να απαιτήσει αποζημιώσεις για τη Βουλγαρία παραβίαση s »της διεθνούς συμφωνίας, η οποία θα μπορούσε να ανέλθει έως και BGN 200-300 μ.

«Το πιο δυσάρεστο όμως είναι ότι η Βουλγαρία έχει ήδη χάσει περίπου 800 ευρώ Μ ", δήλωσε ο Rusev.

Η Βουλγαρία είναι ο υπουργός Οικονομίας Τράιτσο Τράικοφ δήλωσε ότι δεν ήξερε τίποτα για τη Ρωσία την απόσβεση του έργου. Είπε, ωστόσο, ότι κατά τη γνώμη τουη Ρωσία προσπαθεί να πιέσει τη Βουλγαρία σε σχέση με το πυρηνικό πρόγραμμα στο Μπέλενε σταθμού ηλεκτροπαραγωγής.

Τον Δεκέμβριο του 2010, ο Μιχαήλ Barkov , αντιπρόεδρος της ρωσικής εταιρείας πετρελαίου Transneft , δήλωσε ότι η Βουλγαρία παρέλειψε να καταβάλει το ποσό των 6 εκατ. που οφείλει η συμβολή της στην κοινή εταιρεία του έργου με τη Ελλάδακαι τη Ρωσία , αλλά έχει δεσμευθεί να καταβάλει τους τέλη από 15 Δεκεμβρίου του 2010.

Οι ειδικοί δήλωσαν ότι η Βουλγαρία ενδέχεται να αποφύγει την υποχρέωση καταβολής αποζημιώσεων, εάν θα αποσύρει το σχέδιο με βάση την αρνητική εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

Τον Νοέμβριο του 2010, το βουλγαρικό Υπουργείο Περιβάλλοντος δήλωσε ότι η εκτίμηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη αγωγού πετρελαίου είναι ανεπαρκής και θα πρέπει να διαμορφώνεται εκ νέου? η τελική απόφαση για το αν βουλγαρική θα λάβουν μέρος στο έργο αναμένεται μετά τα αποτελέσματα της εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία πρέπει να αποκαλύπτεται το Φεβρουάριο του 2011.

Πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόικο Μπορίσοφ , ωστόσο, έχει αποσβεστεί το έργο σε διάφορες περιπτώσεις, δηλώνοντας ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος η τελική εκτίμηση περιβαλλοντικών επιπτώσεων θα είναι θετικό.

Το 280-χιλιομέτρων αγωγού, με 166 χιλιόμετρα που διέρχεται από τη Βουλγαρία , θα έχει αρχική ετήσια δυναμικότητα 35 εκατομμυρίων τόνων αργού πετρελαίου, η οποία θα μπορούσε να είναι αργότερα επεκτάθηκε σε 50 εκατομμύρια τόνους. Το κόστος της υπολογίζεται σε US $ 1,5 B, έναντι αρχικών εκτιμήσεων σε USD 900 μ.

Το Trans-Balkan Pipeline εταιρεία, η οποία είναι υπεύθυνη για τη μετέπειτα λειτουργία και τη μελλοντική οικοδόμηση της αγωγού, και έχει την έδρα της στην Ολλανδία, ιδρύθηκε το 2008.

Η ρωσική συμμετέχων στο πρόγραμμα, Pipeline Consortium Burgas-AlexandroupolisLtd, κατέχει μερίδιο αγοράς 51%. Ιδρύθηκε από κοινού από τρεις εταιρείες: AKTransneft (33,34%), NK Rosneft (33,33%), και Gazrpom Neft (33.33%).

Η βουλγαρική εταιρεία μεικτής "Project Company Oil Pipeline Burgas-Alexandroupolis - BG "AD κατέχει μερίδιο αγοράς 24,5%. Ήταν αρχικά ως από κοινού από δύο κρατικές εταιρείες, η Bulgargaz (50%) και Technoexportstroy (50%), αλλά μεταφέρθηκε εξ ολοκλήρου στο υπουργείο Οικονομικών τον Φεβρουάριο του 2010.

Οι Έλληνες συμμετέχοντες ΕΛΠΕ Θράκη Α.Ε. με 23,5% και το Ελληνικό Δημόσιο με 1%. Η ΕΛΠΕ-Θράκη Α.Ε. ιδρύθηκε από κοινού από «Ελληνικά Πετρέλαια» (25%) και "Θράκη" (75%).

Τρεις βουλγαρικής Μαύρης Θάλασσας δήμους - Burgas, Pomorie, και Σωζόπολη - καταψήφισαν το σωλήνα σε τοπικά δημοψηφίσματα για τις περιβαλλοντικές ανησυχίες.

Γειτονικούς δήμους Πομόριε και κοντά Μπουργκάς τρέφουν επίσης φόβους ότι ο αγωγός θα μπορούσε να βλάψει προσοδοφόρα επιχείρηση του τουρισμού τους, ενώ οι περιβαλλοντικές ΜΚΟ έχουν επώνυμα τα υφιστάμενα σχέδια για την κατασκευή ενός τερματικού σταθμού πετρελαίου στην ανοικτή θάλασσα καταστροφή περιμένει να συμβεί.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails