powered by Agones.gr - opap

Τετάρτη, 16 Φεβρουαρίου 2011

Η Ρωσία εγκαταλείπει το σχέδιο για τον αγωγό Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη


Ετοιμη να εγκαταλείψει το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη είναι η Ρωσία, σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύει η ρωσική εφημερίδα Vedemosti, επικαλούμενη πηγές από την κοινοπραξία του αγωγού και τους μετόχους της. Οι ρωσικές εταιρείες που συμμετέχουν στην κοινοπραξία Trans Balkan Pipeline, οι OAO Transneft, OAO Rosneft and OAO Gazprom Neft, θα ανακοινώσουν επισήμως την Πέμπτη στη Ρώμη σε συνάντηση των μετόχων ότι σταματούν τη χρηματοδότηση του σχεδίου, σύμφωνα πάντα με όσα αναφέρει η ρωσική καθημερινή οικονομική εφημερίδα.



Έτσι, ουσιαστικά με αυτή τους την απόφαση «θάβουν» το σχέδιο για την κατασκευή του αγωγού, επισημαίνει η Vedemosti. Υπενθυμίζεται ότι Ελλάδα, Ρωσία και Βουλγαρία είχαν συμφωνήσει το 2007 στην κατασκευή του αγωγού, μήκους 285 χιλιομέτρων, που θα μετέφερε πετρέλαιο από το βουλγαρικό λιμάνι του Μπουργκάς στην Αλεξενδρούπολη.
Το σχέδιο, ύψους 1 δισ. ευρώ, θα είχε μεταφορική ικανότητα 35 εκατ. μετρικών τόνων πετρελαίου τον χρόνο και θα παρέκαμπτε τα στενά του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων, οδηγώντας σε σημαντική εξοικονόμηση του υψηλού κόστους που συνεπάγεται η μεταφορά πετρελαίου μέσω δεξαμενόπλοιων.
Το σχέδιο είναι (ή ήταν) ανταγωνιστικό του σχεδίου, ύψους 2,5 δισ. δολαρίων, που συμφώνησαν το 2010 η Ρωσία, η Τουρκία και η Ιταλία για τη μεταφορά πετρελαίου από το τουρκικό λιμάνι της Σαμσούντας στη Μαύρη Θάλασσα, στο μεσογειακό (επίσης τουρκικό) λιμάνι του Τσεϊχάν.
Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Ιανουαρίου ο πρόεδρος της ρωσικής εταιρείας πετρελαϊκών δικτύων Transneft είχε δηλώσει ότι ο Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη δεν έχει παγώσει, ωστόσο είχε προσθέσει ότι δεν γίνονται και οποιεσδήποτε πρακτικές εργασίες για την υλοποίησή του.
«Προς το παρόν δεν προγραμματίζουμε κάποιες δραστήριες κινήσεις, γιατί χρειάζεται πρώτα να ληφθεί απόφαση σε πολιτικό επίπεδο», ειχε αναφέρει ο κ. Τόκαρεφ, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «δεν μπορείς να χτυπάς συνεχώς μία πόρτα, που δεν σου ανοίγουν».
Στο παρελθόν, η Transneft, που έχει το συντονισμό του έργου από τη ρωσική πλευράς, έχει επικρίνει επανειλημμένως το γεγονός ότι η Βουλγαρία δεν χρηματοδοτούσε κατά το μερίδιο που της αντιστοιχεί το σχέδιο του Μπουργκάς, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται το χρέος της.
* Η Vedemosti κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1999 από τον ρωσικό εκδοτικό οίκο Independent Media, σε συνεργασία με τους Financial Times και την Wall Street Journal.

ΤΑ ΝΕΑ

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails