powered by Agones.gr - opap

Σάββατο, 26 Φεβρουαρίου 2011

Διατροφή για υγιή μαλλιά και νύχια


Ακολουθήστε ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο

Η διατροφή είναι σίγουρα ένας καθοριστικός παράγοντας για την καλύτερη εμφάνισή μας. Η ποιότητα και το είδος της τροφής που λαμβάνουμε, τα θρεπτικά συστατικά που μας προσφέρει η καθημερινή διατροφή μας, το επίπεδο των βιταμινών και των ιχνοστοιχείων που παίρνουμε από ότι τρώμε είναι στοιχεία που αντανακλούν και επηρεάζουν το σώμα μας, τη λειτουργία συνολικά του οργανισμού μας αλλά και μεμονωμένα την υγεία ιστών και οργάνων. Τα μαλλιά και τα νύχια είναι από τα χαρακτηριστικά εκείνα σημεία του σώματός μας όπου εκδηλώνεται η καλή θρέψη ή και αντίθετα η δυσθρεψία. Έτσι, όταν ο οργανισμός δεν τρέφεται σωστά ή παίρνει λιγότερη τροφή από αυτή που απαιτείται για να καλύψει τις ανάγκες του, έχουμε διάφορες ενδείξεις και συμπτώματα που δηλώνουν τον υποσιτισμό ή την κακή θρέψη. Μερικά από αυτά τα συμπτώματα είναι: • θαμπά μαλλιά, χωρίς ζωντάνια • λιπαρό, βρώμικο δέρμα με άτονο χρώμα • θαμπά, κουρασμένα μάτια με κόκκινους κύκλους • χαλασμένα ούλα και δόντια • μειωμένη ανάπτυξη • τεντωμένα νεύρα • λίγη όρεξη Αντίθετα, όταν κάποιος τρέφεται σωστά, και παίρνει όλα τα θρεπτικά συστατικά σε σωστές ποσότητες και αναλογίες, τότε τα συμπτώματα είναι τα ακριβώς αντίθετα. Μερικά χαρακτηριστικά συμπτώματα είναι: • λαμπερό, καθαρό δέρμα, καλού χρώματος • γυαλιστερά και όχι λιπαρά μαλλιά • καλοσχηματισμένα δόντια και γερά ούλα • κανονικό ύψος και βάρος • σθένος • ισορροπία αισθημάτων και αντιδράσεων • κανονική όρεξη • σωστός ύπνος • σπάνιες ασθένειες Η διατροφή που θεωρείται καταλληλότερη για την υγεία των μαλλιών και των νυχιών είναι μια ισορροπημένη αλλά και απλή διατροφή. Αυτή η διατροφή πρέπει να είναι υψηλή σε αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών, που συμβάλλουν στη γρηγορότερη γήρανση του οργανισμού και κατ’ επέκταση των διαφόρων ιστών. Επίσης πρέπει να είναι υψηλή σε πρωτεΐνες, αφού αυτές συμβάλλουν στην καλύτερη κατασκευή των δομικών μονάδων των παραπάνω ιστών. Τέλος, πρέπει να είναι πλούσια και κυρίως επαρκής σε βιταμίνες, όπως οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βιταμίνες C, Α και Κ, που έχουν χαρακτηριστική δράση για την καλύτερη δόμηση και προστασία μαλλιών, νυχιών και δέρματος. Γράφει ο Δημοσθενόπουλος Χαρίλαος, Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος Πηγή: iatronet.gr

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails