powered by Agones.gr - opap

Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2011

"Στον αέρα" οι δρόμοι, αλλά εξετάζουν νέες Υποθαλάσσιες


Mπορεί η υποθαλάσσια σήραγγα Θεσσαλονίκης να οδηγήθηκε σε ένα μεγαλοπρεπέστατο φιάσκο –το οποίο καλείται να πληρώνει το ελληνικό Δημόσιο μέσω αποζημίωσης (αρχικά είχε οριστεί στα 67 εκατ. ευρώ από τα διαιτητικά δικαστήρια) στην κατασκευάστρια εταιρεία– ωστόσο στο υπουργείο Υποδομών οι μελέτες για την υποθαλάσσια σύνδεση Περάματος – Σαλαμίνας καθώς και για την αντίστοιχη σύνδεση της Λευκάδας με την Αιτωλοακαρνανία φαίνεται να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο.

Με ζητούμενο βέβαια την εξασφάλιση χρηματοδότησης σε μια περίοδο που και οι πέντε συμβάσεις παραχώρησης που αντιστοιχούν σε μεγάλα οδικά έργα βρίσκονται αντιμέτωπες με τον σκεπτικισμό των τραπεζών, εκ των δύο έδαφος δείχνει να κερδίζει το project κατασκευής υποθαλάσσιας σήραγγας στο στενό της Σαλαμίνας.

Στο υπουργείο Υποδομών έχουν συμπεριλάβει τις δύο συνδέσεις στον κατάλογο των μεγάλων έργων υποδομής (μαζί με το Καστέλι, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την επέκταση του Μετρό προς Πειραιά κ.ά.) που θα υλοποιηθούν –υπό προϋποθέσεις– με στόχο την ενίσχυση του ρυθμού ανάπτυξης της οικονομίας.

Στην περίπτωση της Σαλαμίνας, οι διαδικασίες έχουν ήδη προχωρήσει με την υποστήριξη των τοπικών κοινοτήτων τις οποίες αφορά το έργο. Ο Δήμος Περάματος στο πλαίσιο προτάσεων που έχει καταθέσει για την ανάπτυξη της πόλης, υποστηρίζει την κατασκευή σήραγγας η οποία εκτιμάται πως θα αποσυμφορήσει το Πέραμα από την υπερβολικού φόρου διαμπερή κυκλοφορία (από το Πορθμείο Περάματος του πληθυσμού της Σαλαμίνας και του προσωπικού στο Ναύσταθμο του Π.Ν) που δέχεται καθημερινά η πόλη.

Στελέχη μεγάλων τεχνικών ομίλων αναφέρουν πως το έργο προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, υπό προϋποθέσεις μπορεί να θεωρηθεί οικονομικά βιώσιμο δεδομένης της κίνησης της γραμμής. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, ετησίως υπολογίζεται ότι 10 εκατ. οχήματα χρησιμοποιούν την πορθμειακή γραμμή Παλούκια – Πέραμα, την οποία εξυπηρετούν 32 φέρι από δύο κοινοπραξίες, οι οποίες και σε περίπτωση που προχωρήσει το σχέδιο δημιουργίας υποθαλάσσιας σήραγγας θα χάσουν σημαντικό μέρος των εργασιών του εκτελούν. Σύμφωνα, δε, με άλλες πληροφορίες, για το έργο φαίνεται να υπάρχει ενδιαφέρον και από τους Κινέζους της Cosco που ενδιαφέρονται να επεκταθούν προς τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος.

Στην περίπτωση της Λευκάδας, η κατάσταση είναι πιο σύνθετη. Το σχέδιο του υπουργείου Υποδομών περιλαμβάνει δύο έργα, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. Το πρώτο αφορά την κατασκευή υποθαλάσσιας σήραγγας σύνδεσης της πόλης της Λευκάδας με την Αιτολωακαρνανία. Θα υλοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης στα πρότυπα της υποθαλάσσιας ζεύξης Άκτιο- Πρέβεζα. Το δεύτερο έργο, αφορά τη σύνδεση της πόλης της Λευκάδας με τον οδικό άξονα Άκτιο - Αμβρακία και κατ` επέκταση με την Ιόνια Οδό που βρίσκεται υπό κατασκευή.

Ωστόσο, ήδη έχουν εκφραστεί ενστάσεις για το έργο δεδομένου ότι θα υλοποιηθεί σε περιοχή NATURA με έντονη σεισμική επικινδυνότητα (σ.σ κάτι που βέβαια δεν εμπόδισε την κατασκευή της σήραγγας στο Άκτιο), ενώ εναλλακτικά έχει προταθεί η κατασκευή και δεύτερης πλωτής γέφυρας σε άλλο σημείο της πόλης με ελάχιστο συγκριτικά κόστος.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails